Nog 2 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van laurens Egdom - WaarBenJij.nu Nog 2 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Zaandam, Nederland van laurens Egdom - WaarBenJij.nu

Nog 2 nachtjes slapen...

Door: laurens van Egdom

Blijf op de hoogte en volg laurens

25 November 2012 | Nederland, Zaandam

Nog maar 2 nachtjes slapen voordat deze kleine man, alleen, de grote onbekende wereld in gaat. Hoewel… bewapend met internet en een Lonely Planet is ‘onbekend’ een groot woord en als backpacker ben je nooit helemaal alleen. Ik heb genoeg informatie bij elkaar gesprokkeld om heelhuids door zuidoost-Azië te komen. En tijdens de dagelijkse ondernemingen ontmoet je een grote variatie aan mensen waarbij er al snel iemand tussen zit waar je 1 of meerdere dagen mee optrekt.

Als de dag van gister kan ik mij herinneren dat mijn zussen en ik mee moesten om grotten, musea, kastelen en ander cultureel verantwoorde dingen te bezoeken. Geen smoes was goed genoeg om er onderuit te komen. Nu, ongeveer 20 jaar verder, ga ik uit vrije wil dat opzoeken waar ik toen zo mijn best voor deed om onderuit te komen…zo zie je maar dat alle kleine jongens niet zo heel veel groter worden, maar wel enige tekenen van volwassenheid gaan vertonen.
In 10 weken tijd zal ik, beginnend in Phnom Penh, de landen Cambodja, Laos, Thailand, Singapore, Maleisië en Brunei bereizen. De eerste 3 weken ben ik ‘alleen’ en reis ik door Cambodja en Laos, daarna 3 weken in Thailand met Lonneke en de laatste 4 weken ga ik samen met mijn vader Singapore, Maleisië en Brunei bereizen. Ik heb er enorm veel zin in en kijk uit naar alles wat ik ga zien, doen en beleven. Gedurende deze tijd zal ik jullie op de hoogte houden van alles wat ik mee maak.

  • 25 November 2012 - 20:20

    Mama:

    ja lieverd, zo zie je maar weer dat dat stukje opvoeding je nu zo ver heeft gebracht dat je nog meer van de wereld wilt en gaat ontdekken.
    een hele onderneming en ik als moeder zal blij zijn als ik je weer in mijn armen hebt bij thuiskomst, maar dat is een moederding.
    ik gun het je van harte en hoop dat je heel veel mooie dingen op je pad tegen gaat komen, inclusief leuke mensen om mee op te trekken.l
    daar gaat je kind dan, nog niet zo lang geleden groeiende onder je hart en nu gaat datzelfde hart mee met mijn inmiddels grote kerel waar ik zielsveel van hou.
    morgen je geliefde pannekoeken als maaltijd en dan....zal ik dinsdag met pijn in mijn hart voor een poos afscheid van je moeten nemen.
    je bent een wijze, lieve en rustige vent geworden, maar please...al is het voor je moedertje...doe voorzichtig lieverd.
    tot morgen en voor nu een hele dikke loveyou kussss.

    xxxx
    mam

  • 25 November 2012 - 22:22

    Zus Daan:

    Broertjeeeeeee,

    Jippie nog even 2 nachtjes slapen en dan is het zover!
    De kleine kabouter gaat de grote wijde wereld ontdekken, pas je op dat je niet verdwaald ;p haha.
    Het is dat ik zelf een Costa rica/Nigaragua ontdekkingsreis ga beleven anders had ik je zo graag opgezocht! Maar wie weet komt het er bij je volgende reis nog eens van.
    Ga er lekker van genieten en die leuke mensen ga je zeker vinden met jou big smile en humor.
    Enne als je je even alleen voelt is er altijd skype, mail, sms en de telefoonlijn he.
    Succes nog met inpakken (wat je waarschijnlijk al gedaan hebt) en ik kom je dinsdag uitzwaaien en een hele dikke kus brengen!

    Je Zus

  • 25 November 2012 - 23:54

    Anne:

    Kerel!!!

    Geniet van de mooie tijd die je daar gaat beleven! Ben benieuwd naar al je ervaringen en verhalen! Doe voorzichtig en ik zal je missen hier vanuit het koude kikkerlandje!

    Dikke kus en heel veel liefs!!!!
    Anne

  • 26 November 2012 - 00:41

    Nico:

    Wat? En hoezo cultureel, heb niet het hart dat je mij een museum in zeult kerel want dan ga je wat beleven.
    Slangen, apen, tijgers en alles.wat nog wilder is......... Daar gaan we voor. Tot dan sleep je Lonneke maar ff langs de schilderijen en geniet er van. Tot dinsdag kerel.
    Nico

  • 26 November 2012 - 10:17

    Charissa:

    Broer!

    Wat ben ik jaloers en had ik graag meegegaan als ik niet mn laatste jaar op mijn opleiding had gehad. Ga je missen maar ben blij dat je dit gaat doen! Plezier ga je zeker hebben en geniet er vol van lieve broer! Een ervaring om niet te vergeten!
    Tot dinsdag en een dikke knuffel van je kleine zusje!

    Dikke kus

  • 26 November 2012 - 15:45

    Irene:

    En zo ging het inderdaad bij ons ook: kijk eens daar, een kasteel. En dan vanaf de achterbank: ja, weer een kasteel (zucht) En schilderijen waren pas echt erg.
    Maar ouder betekent inderdaad ook wijzer. Geniet maar lekker van alle indrukken die je/jullie op gaat/n doen. Fijn dat we vanuit Zaandam het een stukje mee kunnen maken.
    En die apen en slangen en "wilde dingen" vindt Lonneke ook best wel interessant hoor.
    We wensen jullie een fantastische tijd en kom heelhuids weer terug! Dat klinkt oubollig, maar dat hoort dan weer bij Lonneke ze moeder...
    Dikke kus xxx

  • 27 November 2012 - 11:40

    Paula:

    hee lieverd, nog een paar uurtjes en dan zit je in je plane. gisteren je pannekoekenavond hier gehad en ja, je mams slikt en slikt, maar gunt je wel heeel veel plezier kerel van me. die grote wereld gaat een kerel met een heeel groot hart ontmoeten. ach en weet je, die schilderijen van vroeger die je moest zien...vergeet ze maar lekker en daar hoef je zeker geen musea te zien, er zijn genoeg interessantere dingen te ontdekken. als je weer thuis bent kan je altijd naar het van gogh en rijksmueum als je op leeftijd komt whahaha.mijn keuze zou het ook niet zijn, is het ook nooit geweest. ga jij maar aapjes en andere viervoeters en kruipers bekijken hoor lieverd en zeker de bevolking die je gaat ontmoeten. een compleet andere wereld. laat je verrassen he.
    tot vanmiddag zoonlief van me en ja...bereid je maar voor dat je moeders toch traantjes gaat krijgen, maar bedenk dat dat komt omdat ik zoveel van je hou. tot strakkies lieve vent van me en dikke kusss van mij en ook van rob xxxx

  • 27 November 2012 - 11:56

    Rob:

    Heee Laurens inderdaad net zoals je moeder al zei nog een paar uurtjes en dan gaat het grote avontuur beginnen.
    Ik wens je heeeel veel plezier in Azie en zal hier de maandagavonden missen met jou, maar daar staat tegenover dat je heel veel mooie dingen mee gaat maken.
    Ik kom jou vanavond uitzwaaien en wens jou alvast een hele goede reis en geniet ervan en je weet ik zal goed op je moeder passen hoor dat weet je hahaha
    Rob

  • 27 November 2012 - 19:48

    Annemarie En Alphons:

    Hallo Laurens,
    Even vanaf de bank in de Poortstraat, héél veel plezier toegewenst. Mooie verhalen en prachtige foto's horen en zien wij later graag van jou en natuurlijk van Lonneke.

  • 28 November 2012 - 07:25

    Esther:

    He Lau!
    Ook nog eventjes zo, wat een onwijs gave reis ga jij maken! Deze ervaring pakt niemand je meer af! Ga genieten van al het moois om je heen.
    Enne, veilig weer thuis he!

    kus

  • 28 November 2012 - 10:24

    Mam:

    zo hier een nachtje voorbij en bij wakker worden direct in gedachten met en bij je lieverd. je bent er nog lang niet, maar hoop dat je reis tot zo ver goed gaat. een lange lange en slopende reis voordat je kan gaan genieten. lieve schat, sterkte nog even en vanavond lig je lekker in een bedje waar je normaal kunt slapen ipv gekreukeld op een vliegtuigstoel en na een super lange tussenstop waar je moest hangen.
    love ya lievie en hele dikke kussss van je moedertje xxxxx en dikke hug van rob xxx

  • 28 November 2012 - 10:24

    Mam:

    zo hier een nachtje voorbij en bij wakker worden direct in gedachten met en bij je lieverd. je bent er nog lang niet, maar hoop dat je reis tot zo ver goed gaat. een lange lange en slopende reis voordat je kan gaan genieten. lieve schat, sterkte nog even en vanavond lig je lekker in een bedje waar je normaal kunt slapen ipv gekreukeld op een vliegtuigstoel en na een super lange tussenstop waar je moest hangen.
    love ya lievie en hele dikke kussss van je moedertje xxxxx en dikke hug van rob xxx

  • 29 November 2012 - 13:40

    Evelien:

    Laurens!!

    Noooooo je bent al weg!! Ik wilde nog afspreken, snowboarden, bellen, appen en ga zo maar door. Maar niets van dat moois is werkelijkheid geworden. Héél veel plezier en ik lees graag je verhalen over al je belevenissen.

    Groetjes Evelien!

    ps. mijn telefoon is zoals je weet overleden en ik heb je nummer niet meer! Maar misschien is dat tijdelijk niet zo erg, want veel internet/ whatsapp zal je niet gaan gebruiken =P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

laurens

Actief sinds 13 Nov. 2012
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 46115

Voorgaande reizen:

27 November 2012 - 05 Februari 2013

Azië 2012-2013

Landen bezocht: